Pages

Tuesday 27 October 2015

BATTLE OF THE CHEF PENANG 2014

Team Event (Gold Medal)

HASIL DARI KUMPULAN SAYA DALAM ACARA "FRUIT AND VEGETABLE CARVING LIVE EVENT- TEAM FOR 2 PERSON)  dan  INDIVIDUAL

Agak lambat saya update sebab baru mengenali dunia Blogging.hehe....Battle Of the Chef Penang 2014 menampilkan wakil- wakil dari hotel dalam dan luar negara, serta IPTA dan IPTS untuk bersaing dalam pelbagai acara. Untuk kali ini saya dan rakan mengambil acara ukiran buah individu serta berkumpulan untuk mengukur tahap kemampuan bersaing dengan peserta handalan.  Ini adalah event berprestij saya ke dua ceburi yang pertama pada tahun 2007 di KLCC Culinaire Malaysia dalam acara Hot Cooking. InsyaAllah moga diberi kekuatan dalam bidang seni ukiran ini. Berikut adalah hasil-hasil dari saya dan rakan. Semoga memberi inspirasi kepada sesiapa yang berminat dalam dunia ukiran buah dan sayuran ini.....


watermelon

watermelon dengan corak berbeza dari lain

honey dew

sun melon

pumpkin
Acara individu (Silver medal)
watermelon 



 saya harap dengan hasil gambar ini akan dpt membantu mana-mana peserta ataupun sesiapa sahaja untuk panduan mengukir buah. Sekian terima kasih. Untuk tempahan boleh call saya 0189174074

No comments:

Post a Comment